Op zoek naar personeel? Steek energie in je ‘werkgeversmerk’

Op zoek naar personeel? Steek energie in je ‘werkgeversmerk’

Ons land telt op dit moment ongeveer 11 miljoen banen. Nooit eerder was dit aantal zo hoog. Een positieve ontwikkeling, al gaan deze cijfers ook samen met een ander record: het aantal openstaande vacatures.

In het eerste kwartaal van 2022 stonden er 450 duizend vacatures open, ruim 60 duizend meer dan in het kwartaal daarvoor. Hoe zorg je er dan voor dat deze mensen voor jou en niet voor de concurrent kiezen?

Personeel werven

Tot voor kort was een berichtje op LinkedIn of Facebook voldoende om je openstaande vacature in te vullen. Met het krapper worden van de arbeidsmarkt komen steeds meer organisaties tot het besef dat er meer energie gestoken moet worden in het vinden van de juiste mensen. Het is belangrijk geworden om je organisatie en de aangeboden functie onderscheidend en aantrekkelijk te maken. 

Wat kan je dan doen? Een duurder abonnement op een vacature website? Online adverteren? Het inhuren van een recruiter? Wij denken dat het veel persoonlijker is om het werven van personeel in ‘eigen hand’ te nemen.  Kort gezegd denken wij dat het zaak is om energie te steken in je employer branding, in plaats van je online suf te adverteren. 

Wat is een Employer Brand?

Fijn! weer een marketing buzz-woord. Je mag het dan ook direct weer vergeten. Maar geheel zonder betekenis is het woord (werkgeversmerk) niet. Simpel gezegd is het doel om jouw organisatie (of merk) op de kaart te zetten bij de juiste doelgroep binnen de arbeidsmarkt. Het gaat boven alles om het creëren van een aantrekkelijke werkplek, bedrijfscultuur en het betrekken van je huidige medewerkers. Uiteindelijk resulteert dat in een verbetering van het imago van de organisatie


Misschien wel het belangrijkste kanaal in je arbeidsmarktcommunicatie is je eigen website i.s.m. social media. Of, zoals steeds meer organisaties hebben, een complete werken-bij-website.

Werken-bij-website

Een werken-bij-website is een losse website waarop de carrièremogelijkheden en de cultuur binnen de organisatie op een duidelijke manier worden weergegeven. Je geeft specifiek antwoord op de vraag; Hoe is het om bij ons te werken? Vul de website aan met video, fotomateriaal en verhalen van je huidige medewerkers. Dit, in combinatie met een helder overzicht van alle vacatures vormt een krachtige tool om de juiste talenten te bereiken en te overtuigen.

Laat ons je helpen bij het creëren van jouw eigen werken-bij-website. DM Interactive biedt jou een website met daarin een grote collectie van basiscomponenten. Deze componenten ontwerpen we uiteraard in jouw huisstijl. Zo is ook jouw werken-bij-website snel opgeleverd, flexibel en kostenefficiënt.